Sekarang ni hangat diperkatakan mengenai logo Visit Malaysia 2020 yang dikatakan tidak cantik dan tidak mengikut design terkini. Menteri Pelancongan & Kebudayaan dan Tourism Malaysia teruk dikecam netizen. Jom tengok evolusi logo Visit Malaysia sejak pertama kali ianya dilaksanakan pada tahun 1990.
 |
Logo Visit Malaysia 1990 dengan tagline - You'll Be Fascinated |
 |
Logo Visit Malaysia 1994 |

|
Visit Malaysia 2007 dengan tagline: Celebrating 50 Years of Nationhood sempena 50 tahun kemerdekaan pada tahun tersebut |
 |
Visit Malaysia 2014 dengan kombinasi tagline promosi pelancongan utama Malaysia iaitu Malaysia Truly Asia |
 |
Year of Festivals 2015 - lanjutan daripada kempen Visit Malaysia 2014 tahun sebelumnya tetapi tidak dikira sebagai tahun melawat Malaysia |
 |
Visit Malaysia 2020 - logo terkini yang menerima kecaman netizen. Masih ada banyak masa ke tahun 2020. Kita nantikan sama ada logo ini akan kekal atau ditukar kelak. |
Comments
Post a Comment